Wat te doen bij een lange wachttijd

 

De huisartsenposten Oost-Brabant biedt spoedzorg voor medische klachten die niet kunnen wachten totdat uw eigen huisarts weer beschikbaar is in de eigen huisartsenpraktijk.

Tijdens de weekenden en feestdagen ondervinden wij regelmatig pieken in het aanbod van patiënten die ons proberen te bereiken. Daardoor kunnen in de telefooncentrales lange wachttijden ontstaan.

Indien u tijdens het weekend en/of feestdagen contact zoekt met de huisartsenpost en u kunt ons telefonisch niet bereiken, handelt u dan als volgt:

  1. Indien de medische klachten het toelaten, probeert u het dan op een later tijdstip opnieuw.
  2. Indien u in de wachtrij wordt geplaatst en u hoort de wachtrij-informatie van de huisartsenpost, wacht u dan rustig af tot u wordt geholpen.
  3. Indien de medische klachten verergeren en alléén als uw toestand kritiek dreigt te worden drukt u dan op de ‘1’ in de wachtrij. U wordt dan met voorrang behandeld.
  4. Indien u alleen informatie krijgt over de gesprekskosten, maar u krijgt daarna geen wachtrij-informatie van de huisartsenpost maar wel een ‘dode lijn’. Belt u dan opnieuw. De verbinding is dan niet (goed) tot stand gekomen.
  5. Indien u geen informatie krijgt over gesprekskosten én ook geen wachtrij-informatie dan is er geen verbinding tot stand gebracht vanuit uw provider met ons telefonienetwerk. Probeert u in dat geval opnieuw te bellen vanaf een andere telefoontoestel. Bij voorkeur via een GSM-telefoontoestel van een andere provider dan die u normaal gebruikt óf via een vaste telefoonlijn.
  6. Alleen in levensbedreigende situaties kunt altijd bellen met het alarmnummer 112.

Hopend u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Heeft u vragen of klachten? Stuurt u deze aan ons via ons contactformulier

Related Posts