Verbetering telefonische bereikbaarheid Huisartsenposten Oost-Brabant

Wanneer u ’s avonds, ’s nachts of in het weekend zorg nodig heeft die niet kan wachten tot het volgende spreekuur van uw eigen huisarts, belt u de huisartsenpost. Mensen die de huisartsenpost bellen, staan met enige regelmaat (te) lang in de wacht. Dat is vervelend voor de patiënt, en we willen dat ook zo snel mogelijk verhelpen. Het is ook vervelend voor de triagist, die de patiënt graag snel en goed te woord wil staan.

Bekend probleem
“Helaas zijn wij, net zoals veel andere huisartsenposten, bekend met dit probleem”, aldus Harrie Geboers, voorzitter Raad van Bestuur van Huisartsenposten Oost-Brabant. “Dit probleem heeft meerdere oorzaken”, stelt Geboers, “waar we stuk voor stuk mee aan de slag zijn gegaan. Een van de oorzaken bleek het oude telefoniesysteem te zijn, dat ons meerdere malen in de steek liet. Na een intensieve zoektocht zijn we bij een nieuw systeem uitgekomen, de communicatiesuite Vcare van Vtel, waarmee we een flinke verbetering gaan behalen.”

Verbetering telefonische bereikbaarheid
De manier waarop de patiënt contact met ons opneemt, het telefoonnummer en het keuzemenu dat de patiënt hoort wanneer hij Huisartsenposten Oost-Brabant belt, blijven hetzelfde. Maar het systeem is veel gebruikersvriendelijker en toegerust om ook in de toekomst te voldoen. Ook is dit systeem stabieler, wat ervoor zal zorgen dat de lijn veel minder vaak wegvalt. Dat leidt tot een betere telefonische bereikbaarheid. In december 2018 starten we met dit nieuwe systeem.

Related Posts