Zo werkt het!

U belt, en dan?

Wanneer u ’s avonds, ’s nachts of in het weekend met spoed een huisarts nodig heeft, belt u de huisartsenpost.
Woont u in of rond Eindhoven, Geldrop of Helmond dan belt u 0900 – 8861. Woont u in of rond
’s-Hertogenbosch, Oss, Uden of Zaltbommel dan belt u 0900 – 8860.

U krijgt een goed opgeleide triagist/doktersassistent aan de lijn die zorgt dat u zo snel mogelijk de juiste hulp krijgt. Bij voorkeur belt de patiënt zelf. Belt u voor iemand anders, zorg dan dat u alle patiëntgegevens bij de hand heeft.

De juiste hulp

In een kort gesprek geeft u de triagist de gegevens die nodig zijn om de juiste hulp te bieden. Afhankelijk van uw situatie is dit:

– Telefonisch medisch advies
– Afspraak op de huisartsenpost bij u in de buurt
– Consult van de huisarts aan huis (wanneer vervoer naar de post medisch onverantwoord is)
– Ambulance
– Doorverwijzing naar spoedeisende hulp

Deze informatie is nodig voor de juiste hulp.

De triagist vraagt onder andere naar de volgende patiëntgegevens:

Naam  |  Geboortedatum  |  Adres  |  Telefoonnummer  |  De naam van de huisarts van de patiënt  |  Burger Service Nummer  |  Zorgpas of verzekeringspolis  |  Medicijngebruik patiënt

Bezoek aan de huisartsenpost

Als telefonisch advies niet volstaat, maken we een afspraak voor een consult op de post of voor een visite. De bezoekadressen en de routebeschrijvingen vindt u HIER.

Informatie naar uw eigen huisarts

Als u contact hebt gehad met de huisartsenpost, geven wij dit door aan uw eigen huisarts. Zo weet deze wat er aan de hand is en wat wij voor u hebben gedaan.