De WMCZ (Wet Medezeggenschap Cliënten Zorginstellingen) bepaalt dat de zorgaanbieder een cliëntenraad moet instellen. Het uitgangspunt is om de medezeggenschap van cliënten (patiënten), 1,2 miljoen in onze regio, zo laag mogelijk in de organisatie te realiseren. Onze cliëntenraad bestaat uit 7 personen en is een gesprekspartner van de Raad van Bestuur van de Huisartsenposten Oost-Brabant. Wij geven gevraagd en ongevraagd advies over zaken die met de organisatie en de zorgverlening op de huisartsenposten te maken hebben. Op deze manier denken en praten we mee over belangrijke zaken voor patiënten. Wij maken ons vooral sterk voor de kwaliteit van zorg en de veiligheid van patiënten die een beroep doen op de Huisartsenposten Oost-Brabant in de avond, nacht, weekenden en op feestdagen. In dit kader bezoeken we de triage- en huisartsenposten.
Jaarlijks maakt de Cliëntenraad een verslag van haar activiteiten.
Voor het jaarverslag 2019 klik hier: Jaarverslag-Cliëntenraad-2019
Samenstelling
Voorzitter: Jan van den Elzen
Vicevoorzitter/secretaris/penningmeester: Stef van Dieten
Ambtelijk secretaris: Renée de Rooij
Leden:
Letty van Broekhoven
Mariëtte van Mackelenbergh
Lode Vanderhallen
Wil Winter
Suggesties voor de raad?
Via de Cliëntenraad zijn er mogelijkheden om invloed uit te oefenen op de ontwikkelingen bij de huisartsenposten om daarmee, indien nodig, de positie van de cliënt te versterken. Hebt u ideeën over de huisartsenzorg en wilt u graag meepraten dan nodigen wij u uit om contact op te nemen. U kunt de cliëntenraad het gemakkelijkst via e-mail bereiken.
Het postadres is:
Cliëntenraad Huisartsenposten Oost-Brabant
Postbus 3274
5203 DG ‘s-Hertogenbosch
ln.tnabarbtsoopah@daarnetneilc